Motoren revisie
Een motor revisie is simpel gezegd het opknappen van alle onderdelen in de motor, om zo het motorblok een tweede leven te kunnen geven. Bij het reviseren van een motor wordt het hele motorblok volledig uit elkaar gehaald, waarna alle afzonderlijke delen worden nagekeken en gereinigd. Mocht een onderdeel niet meer te redden zijn, dan zal deze vervangen worden. Zodra alle onderdelen van het motorblok schoon, gerepareerd of vervangen zijn, wordt de motor weer in elkaar gezet. Het gereviseerde motorblok kan weer een tijdje mee. Een revisie is een stuk goedkoper dan een motorblok vervangen. Daarnaast is revisie een duurzame oplossing, omdat de bruikbare delen opnieuw gebruikt worden.
Ausma Motorenrevisie biedt geen motor revisie diensten direct aan consumenten. Particulieren kunnen echter via hun autogarage gebruikmaken van onze expertise, aangezien wij regelmatig samenwerken met garages die motor revisie aan ons uitbesteden. Neem contact op met uw garage voor meer informatie.
Dieselmotor revisie
Bij een motorrevisie van Ausma worden industriële dieselmotoren volledig gedemonteerd, gecontroleerd en indien nodig worden onderdelen gerepareerd of vervangen. Hierin worden onderdelen gereinigd, versleten onderdelen vervangen en worden er zorgvuldige testen uitgevoerd na de heropbouw van het motorblok. Door een revisie krijgt een industriële dieselmotor zijn betrouwbaarheid en kracht terug. Door het niet vervangen van het volledige motorblok is het niet alleen duurzaam voor het milieu, maar ook voor de portemonnee.
Ausma Motorenrevisie biedt geen motor revisie diensten direct aan consumenten. Particulieren kunnen echter via hun autogarage gebruikmaken van onze expertise, aangezien wij regelmatig samenwerken met garages die motor revisie aan ons uitbesteden. Neem contact op met uw garage voor meer informatie.
Het proces van een revisie voor een industriële dieselmotor duurt gemiddeld een paar dagen tot een paar weken. Dit is afhankelijk van de omvang van de slijtage en de beschikbaarheid van de onderdelen die nodig zijn. De revisie van de dieselmotor bestaat uit: demonteren, reinigen, inspecteren, repareren of vervangen van versleten onderdelen en het uitvoeren van tests om zeker te weten dat de motor weer naar behoren werkt. Ausma werkt met ervaren technici die op een zorgvuldige, efficiënte manier uw motor weer in topconditie brengt.
Een revisie van het motorblok draagt bij aan duurzaamheid omdat het zorgt dat industriële dieselmotoren een veel langere levensduur heeft. Hierdoor hoeven er minder nieuwe motoren geproduceerd worden. Een motorrevisie is puur gericht op het repareren of vervangen van de versleten onderdelen van de motor, en dat bespaart grondstoffen en energie. Zo helpen wij bedrijven om hun ecologische voetafdruk te verkleinen, maar bespaart het ook kosten op de lange termijn.
Het uitstellen van een motorrevisie kan resulteren in meerdere risico’s. U loopt bijvoorbeeld het gevaar van oververhitting, ernstige schade aan motoronderdelen en zelfs complete motoruitval. Dit kan weer leiden tot hoge reparatiekosten, een verminderde levensduur van de motor, en slechte brandstofefficiëntie. In extreme gevallen kan dit ook de veiligheid van de inzittenden in gevaar brengen.
Krukas revisie
Als u vreemde geluiden hoort, zoals een kloppend of bonkend geluid, of als u motor vreemde trillingen vertoont, kan dit duiden op een krukas die revisie nodig heeft. Verminderd vermogen en brandstofefficiëntie zijn ook tekenen. Raadpleeg een expert voor een definitieve diagnose.
Hoewel sommige enthousiastelingen ervoor kiezen om zelf motoronderdelen te reviseren, is het reviseren van een krukas een complexe klus die speciaal gereedschap en expertise vereist. Fouten kunnen leiden tot ernstige motorschade, dus het is vaak beter dit aan professionals over te laten.
Tekenen dat een cilinderkop revisie behoeft zijn onder andere oververhitting, witte rook uit de uitlaat en koelvloeistof die sneller dan normaal verbruikt wordt. Ook een hoog olieverbruik en slechte motorprestaties kunnen symptomen zijn. Het negeren van deze signalen kan leiden tot verdere motorschade.
Ja, een onregelmatig toerental kan inderdaad duiden op problemen met het gasklephuis. Dit onderdeel regelt de luchttoevoer naar de motor. Als het defect is, kunnen er problemen ontstaan met de gasrespons en het motortoerental, wat kan leiden tot een onstabiele rit en verminderde prestaties. Raadpleeg een expert voor diagnose en eventuele revisie.
Motoronderdelen reinigen
De frequentie waarmee u de verstuivers of injectoren moet laten reinigen, hangt sterk af van diverse factoren zoals het soort gebruik en de brandstofkwaliteit. In industriële sectoren met intensief gebruik van motoren, zoals de bouw of scheepvaart, is het raadzaam om minimaal één keer per jaar een grondige reiniging uit te voeren. Dit helpt niet alleen om de motor efficiënt te houden, maar voorkomt ook vroegtijdige slijtage en kan u op de lange termijn kosten besparen.
Symptomen van een vervuilde injector of verstuiver zijn divers en kunnen variëren in ernst. Veelvoorkomende tekenen zijn een slecht stationair draaiende motor en een opvallende afname in brandstofefficiëntie. Daarnaast kan u te maken krijgen met onregelmatige motorprestaties en zelfs motorstoringen.
Ja, een goed gepolijst oppervlak kan de levensduur van de motor verlengen. Een glad, gepolijst oppervlak vermindert wrijving tussen de bewegende delen, wat resulteert in minder warmteontwikkeling en slijtage. Dit draagt bij aan een efficiëntere werking van de motor, wat uiteindelijk leidt tot een langere levensduur en potentieel lagere onderhoudskosten op de lange termijn.
Borstelen is vooral effectief voor het verwijderen van oppervlakkige verontreinigingen en roest. Het is minder agressief dan andere methoden zoals zandstralen, wat betekent dat er minder risico is op beschadiging van het onderdeel. Bovendien kan borstelen met speciale oliën zorgen voor een extra beschermlaag, wat helpt bij het verlengen van de levensduur van het onderdeel. Het is vaak ook een snellere en kosteneffectievere optie voor lichte tot matige vervuiling.
Verstuiver revisie
Defecte verstuivers veroorzaken vaak symptomen zoals een stotterende motor, vermogensverlies, verhoogd brandstofverbruik en moeilijk starten. U kunt ook merken dat de motor onregelmatig draait of dat er meer rook uit de uitlaat komt. Het is belangrijk om deze signalen serieus te nemen en uw verstuiver tijdig te laten controleren en reviseren om verdere motorschade te voorkomen.
Verstuivers kunnen defect raken door vervuiling, slijtage, slechte brandstofkwaliteit of langdurig gebruik. Vuil en sediment kunnen de fijne openingen van de verstuiver verstoppen, wat de brandstofverneveling belemmert. Daarnaast kunnen interne componenten slijten door hoge druk en temperaturen. Regelmatig onderhoud en het gebruik van schone brandstof kunnen helpen om de levensduur van uw verstuivers te verlengen.
Een verstuiver reviseren is vaak goedkoper dan volledige vervanging. Bij revisie worden de verstuivers grondig gereinigd, gecontroleerd en defecte onderdelen worden vervangen. Dit herstelt de verstuiver naar bijna-nieuwe staat en zorgt ervoor dat uw motor weer optimaal presteert. Bovendien draagt reviseren bij aan duurzaamheid, omdat u bestaande onderdelen hergebruikt in plaats van nieuwe te kopen.
De revisie van een verstuiver kan variëren in tijd, afhankelijk van de ernst van de slijtage en het aantal verstuivers dat moet worden gereviseerd. Over het algemeen kan een revisieproces enkele uren tot een dag duren. Bij Ausma Motorenrevisie streven we ernaar om uw verstuiver zo snel mogelijk te reviseren zonder in te boeten op kwaliteit. Neem contact met ons op voor een specifieke tijdsindicatie.
De kosten van verstuiver revisie variëren afhankelijk van het merk, type, en de aard van de schade. Omdat revisie maatwerk is, geven we u na een grondige inspectie van de verstuiver een volledige offerte met de geschatte kosten. Over het algemeen is revisie goedkoper dan het aanschaffen van nieuwe verstuivers, wat een kostenbesparende oplossing biedt.
Als een defecte verstuiver niet op tijd wordt gerepareerd, kan dit leiden tot ernstige motorschade, zoals scheuren in de cilinders, verhoogde slijtage aan de krukas en zelfs motoruitval. Bovendien kan een defecte verstuiver leiden tot verhoogde uitstoot en brandstofverbruik, wat zowel slecht is voor het milieu als voor uw portemonnee. Tijdige revisie kan deze problemen voorkomen.
Lasaggregaten
Als u alleen apparaten van 100 tot 230 Volt wilt aansluiten, kiest u voor een enkelfasig ofwel monofasig aggregaat. Bij een 300 – 400 Volt aggregaat zal het 100 – 230 Volt vermogen slechts 1/3 zijn van het driefasige alternatorvermogen.
Dit hangt af van het aantal apparaten dat u tegelijk op het aggregaat wilt aansluiten. Maak een notitie van het vereiste vermogen dat elk apparaat nodig heeft. De som van alle apparaten is het voor u benodigde minimumvermogen. Komt u er niet helemaal uit? Neem vrijblijvend contact op met onze experts.
Het belangrijkste verschil zit in het brandstoftype en het vermogen. Benzine lasaggregaten zijn meestal lichter, stiller en geschikt voor lichtere taken, terwijl diesel lasaggregaten krachtiger zijn en beter geschikt voor zwaardere, langdurige toepassingen. Dieselaggregaten hebben vaak een langere levensduur, maar zijn ook luidruchtiger en duurder in aanschaf.
Diesel lasaggregaten hebben een langere levensduur, zijn brandstofefficiënter en kunnen zwaardere lasten aan. Ze zijn betrouwbaarder voor langdurig gebruik, maar wel luidruchtiger en duurder in aanschaf. Diesel is vaak goedkoper per liter, wat gunstig kan zijn bij veelvuldig gebruik.
Brandstofpomp (defect)
Reviseren houdt in dat de brandstofpomp wordt gedemonteerd, gereinigd en dat versleten onderdelen worden vervangen, waardoor de pomp weer als nieuw functioneert. Vervangen betekent dat de hele pomp wordt vervangen door een nieuwe of gereviseerde pomp. Revisie kan kostenbesparend zijn en de levensduur van de pomp verlengen.
Revisie is meestal een goede optie als de pomp niet volledig beschadigd is en de slijtage beperkt is tot specifieke onderdelen. Het is een kostenbesparende oplossing wanneer de schade nog te repareren is.
Signalen zoals vermogensverlies, moeite met starten, stotteren van de motor en onregelmatige prestaties kunnen wijzen op problemen met de brandstofpomp. Een professionele inspectie kan bepalen of revisie nodig is. Maak een afspraak bij Ausma Motorenrevisie.
De kosten voor revisie variëren afhankelijk van de mate van schade en het type brandstofpomp. Neem contact op voor een vrijblijvende offerte op basis van uw specifieke situatie.
Scheepsmotor revisie
De eerste tekenen van een probleem met uw scheepsmotor kunnen vermogensverlies, verhoogd brandstofverbruik en abnormale geluiden zijn. Deze problemen kunnen wijzen op slijtage aan belangrijke scheepsmotor onderdelen zoals zuigers of injectoren. Tijdig een scheepsmotor reviseren kan helpen om verdere schade te voorkomen en de levensduur van uw motor te verlengen.
De frequentie van revisie hangt af van het gebruik en de omstandigheden waarin de motor opereert. Bij intensief gebruik kan het nodig zijn om de scheepsmotor elke paar jaar te reviseren. Regelmatige inspecties van scheepsmotor onderdelen kunnen helpen om slijtage vroegtijdig op te sporen en revisie te plannen voordat er ernstige problemen ontstaan.
Bij het reviseren van een scheepsmotor wordt de bestaande motor gedemonteerd, gereinigd en worden versleten onderdelen vervangen. Dit kan een kosteneffectieve oplossing zijn vergeleken met volledige vervanging. Vervanging houdt in dat de oude motor wordt vervangen door een nieuwe of een gereviseerde scheepsmotor, wat duurder kan zijn maar soms noodzakelijk is.
Een gereviseerde scheepsmotor biedt vergelijkbare prestaties als een nieuwe motor, maar tegen lagere kosten. Tijdens het reviseren krijgt de motor een grondige onderhoudsbeurt, wat de levensduur verlengt en de efficiëntie verhoogt. Het reviseren van scheepsmotor onderdelen is bovendien een duurzame keuze omdat bestaande onderdelen hergebruikt worden.
Ja, alle gereviseerde scheepsmotoren die door Ausma Motorenrevisie worden geleverd, vallen onder volledige VIV-garantie. Dit geeft u de zekerheid dat de gereviseerde motor en de gebruikte scheepsonderdelen van hoge kwaliteit zijn en goed functioneren.
Waterpomp onderhoud
Tekenen zoals verminderde prestaties, abnormaal geluid, oververhitting en frequente verstoppingen kunnen wijzen op de noodzaak van onderhoud. Het is belangrijk om deze signalen niet te negeren om grotere problemen te voorkomen.
Basiscontroles zoals het schoonmaken van de zuigkorf of het controleren van leidingen kunt u zelf uitvoeren. Voor uitgebreide inspecties en onderhoud is het echter raadzaam om een afspraak met één van onze onderhoudsmonteurs te maken om de levensduur en betrouwbaarheid van de pomp te waarborgen.
Onderdelen zoals lagers, afdichtingen, de waaier en de slijtplaten zijn vatbaar voor slijtage en moeten regelmatig worden gecontroleerd en onderhouden om problemen te voorkomen.
Regelmatig schoonmaken van de zuigkorf en het controleren van leidingen op vuilophoping kunnen verstoppingen voorkomen. Het gebruik van de juiste filters en zeefsystemen helpt ook om grove vuilresten uit de pomp te houden.
Roetfilter reinigen
Als uw roetfilter verstopt of verzadigd is, kunnen er verschillende indicaties zijn. Ten eerste zal er vaak een waarschuwingslampje op het dashboard gaan branden. Daarnaast kunt u vermogensverlies en een verhoogd brandstofverbruik ervaren. Uw auto kan ook in een noodloop gaan, waarbij de snelheid beperkt wordt. Bovendien kan een ongewone rook uit de uitlaat wijzen op een verstopt filter.
Wij raden het doorrijden met een verstopt roetfilter af. Het kan leiden tot vermogensverlies en een verhoogd brandstofverbruik. Ook kan de motor beschadigd raken door een opgebouwde tegendruk. Bovendien riskeert u hogere reparatiekosten in de toekomst en kan het de uitstoot van schadelijke stoffen verhogen. Wanneer het waarschuwingslampje brandt, is het raadzaam om zo snel mogelijk naar een garage te gaan.
Het is mogelijk om een beginnende verstopping van het roetfilter schoon te rijden door een zogenaamde ‘regeneratierit’. Dit houdt in dat u gedurende een langere periode (minstens 20 minuten) op de snelweg rijdt met een hoger toerental. Hierdoor worden de uitlaatgassen heter en kan het opgehoopte roet in het filter verbranden. Echter, als het roetfilter ernstig verstopt is, is een professionele reiniging of vervanging noodzakelijk.
DPF-reiniging, of Diesel Particulate Filter reiniging, is een methode waarbij additieven worden toegevoegd aan diesel om roetfilters te reinigen.Deze methode zorgt ervoor dat het roetfilter efficiënt blijft werken en voorkomt mogelijke motorproblemen door verstoppingen. Het is een alternatief voor vervanging van het roetfilter.
Cilinderkop revisie
Door onderdelen in de motor te reviseren die aan slijtage onderhevig zijn, is de motor weer zo goed als nieuw. Reviseren bespaart veel kosten en het motorblok kan weer vele kilometers mee.
Een cilinderkop kan beschadigd raken door diverse oorzaken: oververhitting van de motor, wat kan leiden tot kromtrekken of barsten. Slechte oliekwaliteit of -circulatie, waardoor onvoldoende smering ontstaat. Een defecte koppakking; wat kan zorgen voor koelvloeistoflekkage of door normale slijtage na langdurig gebruik.
Een kapotte cilinderkop is te herkennen aan verschillende symptomen: oververhitting van de motor, witte rook uit de uitlaat (wijst op koelvloeistofverbranding), verminderde motorprestaties, verlies van koelvloeistof zonder zichtbare lekkage en olie die melkachtig of troebel lijkt (wat wijst op koelvloeistof in de olie). Ook kunnen er ongewone geluiden vanuit de motor komen. Als u één of meerdere van deze tekenen waarneemt, is het raadzaam om uw voertuig te laten controleren.
Inlopen motor na motor revisie
Zeker, een goed ingelopen motor kan leiden tot een verminderde uitstoot van schadelijke stoffen, wat het milieu ten goede komt.
Een motor die niet is ingelopen kan minder efficiënt zijn, een kortere levensduur hebben en meer schadelijke stoffen uitstoten.
Ja, cilinder honen is vaak een essentiële stap na een motorrevisie. Het zorgt voor een gewenste oppervlakteruwheid die helpt bij het verbeteren van de warmteafvoer en slijtagepatronen tussen de cilinderwanden en de zuigerveren. Het draagt bij aan de levensduur en efficiëntie van de gereviseerde motor.
Ja, er zijn enkele verschillen tussen het inlopen van dieselmotoren en benzinemotoren. Dieselmotoren werken over het algemeen bij lagere toerentallen en hogere compressieverhoudingen. Dit betekent dat de belasting op de componenten anders is. Echter, de basisprincipes blijven hetzelfde: vermijd hoge toerentallen en zware belastingen tijdens de inloopfase.
Een goed ingelopen motor draait efficiënter en soepeler. Indicatoren zijn een consistent toerental, verbeterd brandstofverbruik en minder geluid. Een olie-inspectie zonder metaaldeeltjes is ook een goed teken.
Algemeen
Als u kiest voor Ausma, kiest u voor vakmanschap en ervaring, met meer dan 80 jaar expertise in motorrevisie. Met een geavanceerd machinepark, in combinatie met een ruime voorraad aan onderdelen, garanderen wij snelle en zorgvuldige revisies voor alle typen industriële dieselmotoren. Onze deskundige technici zorgen voor een uitstekende service en een persoonlijke aanpak. Daardoor wordt uw motor niet alleen betrouwbaar, maar ook duurzaam. Wij bieden ervaring en een efficiënte werkwijze, waardoor Ausma een vertrouwde keuze is voor bedrijven die het maximale uit hun motoren willen halen.